8 Ağu 2016

GEHA Rolled Gold 736 - PELIKAN 4001 Dark Green


Uzun süredir vintage kalemlere göz atmıyorduk... Bugün bu yüzden bir süredir benimle olan farklı bir marka ve vintage bir kaleme değinelim istedim... 

Haftanın kalemi Geha Rolled Gold 736, mürekkep ise bir süre önce aileye yeni katılan Pelikan 4001 Dark Green...

*Solda Lamy Al Star Blue-Green-Ortada Geha Rolled Gold 736-Sağda Pelikan M400 White Tortoise

Geha 1918 yılında Hannover, Almanya'da Gebrüder Hartmann tarafından kurulmuş... 1950 yılında mürekkep depolu, kesintisiz birkaç sayfa yazı yazabilen öğrenci dolma kalemiyle piyasada adından uzun süre bahsettiren ilginç atılımları olan firma, 1991 yılında Pelikan tarafından satın alınmış...

Köklü geçmişe sahip olan Geha'nın piyasada hala birkaç modelini bulmak mümkün bugünkü yazıda sözünü etmeye çalışacağım 736 modeli de bunlardan biri... 

1960'li yıllarda üretilmiş, reçine gövdeli, haddelenmiş altın(=rolled gold;iki merdane arasına alınan metalin inceltilerek levha haline getirilmesi sonucu oluşturulmuş) kapaklı olarak tasarlanmış... Ele oturan bu hoş gövdeli kalemin üzerinde minik mürekkep pencereleri de yerine almış... Kapakta vida yerine kolaylık olması açısından klik sistemi kullanılmış...


Dolma kalemin boyutlarını merak edenler için;
- Kapalı haliyle; 13,8 cm 
- Kapaksız haliyle; 12,8 cm
- Kapağını arkasına iliştirdiğimizde; 15,1 cm
- Ağırlığı; 15 g (6 g kapak ağırlığı)


14K yarı kapalı uca sahip dolma kalemin uç boyutu EF... İnce olmasına rağmen yazımı oldukça pürüzsüz bir miktar da esneme payına sahip... Piyasada bildiğim kadarıyla 18K altın uçlu versiyonu da bulunmakta...

Dolum sistemi pistonlu ve onca yıla rağmen piston oldukça rahat çevrilebiliyor... Rastladığınızda merakınız varsa almanızı tavsiye edeceğim markalardan biri Geha diyebilirim...


Pelikan 4001 yeni şişesine -yeni etiketli şişesine- geçerken farklı bir mürekkeple piyasaya girmese de bu yılın başlarında farklı bir yeşili koleksiyona ekledi... 

Serideki brilliant yeşilin aksine yeni yeşil tonu bir miktar daha koyu ve mat bir özellik gösteriyor... Ayırt edebilmeniz açısından 'brilliant green' ile yan yana koymayı uygun buldum...  Yeni mürekkepte mavi tonu daha hakim görünüyor... 'Dark green'i daha çok beğendiğimi itiraf etmeliyim:) 


Yazı örneğinde vazgeçilmezim olan Rhodia dot padi kullandım... 

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere; herkese huzurlu ve sağlıklı günler dilerim...

11 yorum:

  1. Bu uç yapısını neden bilmem çok seviyorum. Scrikss modellerinden birinde de benzeri vardi. Yeşilin yeni tonu da denemeye değer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ucun yarı kapalı ya da tam kapalı olması farklı bir hava katıyor daha hoş görünüyor birçok kalemde ben de seviyorum:) Mürekkep Türkiye'ye geldi mi bilmiyorum ama denemenizde fayda var oldukça hoş bir tonda ben çok sevdim.

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    3. Merhaba @orloff reklam yasak yorumunuz bu yüzden silindi Pelikan Türkiye Distribütörü henüz 4001 dark greeni Türkiye'ye getirmedi.Reklam yapmaya devam ederseniz kullanıcınızı blogtan engellemek durumunda kalacağım.Bilginize

      Sil
  2. Bu uç yapısını neden bilmem çok seviyorum. Scrikss modellerinden birinde de benzeri vardi. Yeşilin yeni tonu da denemeye değer.

    YanıtlaSil
  3. Kalem çok güzel. Mürekkebe gelince mavi mürekkebinde. İlk kullanımda güzel olurken daha sonra ki kullanımlarımda renk değişmesi yaşıyorum. Yani koyulaşıyor. En azından bende böyle oldu. İnceleme için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözünü ettiğiniz renk değişimini ben yaşamadım oldukça ilginç geldi belki bu konuda bize ilginç bir yazı yazabilirsiniz:) Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Kalem farklı marka olması ve dizaynı ile güzel bir koleksiyon ürünü, orası kesin. Kapak kapandığında bile açıkta kalan mürekkep penceresi ise daha bir hoşluk katmış. Mürekkepte ise canlı yeşilleri daha çok sevdiğim için Birilliant Green daha çok hoşuma giden bir renk durumunda. Emeğinize sağlık, yazı için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapak kapalıyken açıkta kalan mürekkep penceresi fikri bence de oldukça hoş olmuş.Mürekkepte ise tam aksine ben mat renkleri beğeniyorum bu yüzden yeni yeşil biraz benlik olmuş:) Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. Önce mürekkep ile ilgili bir paylaşımda ben yapmak istiyorum. Evet Brillant'tan çok daha güzel bir ton bence, daha sert duruyor.
    Kalem hoş duruyor, tabi yazmak lazım, sesini, sisini izlemek lazım, çizgisini. Klasik kalem görüntüsü hoşuma gitti. sahip olana güzel yazmalar dileği ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirlerinizle katkıda bulunduğunuz yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.